Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2010

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ

THEATRE
http://www.theaterinfo.gr/theatrenews/press/2007/000/21/index.html

Ο Πατέρας, του Αύγουστου Στρίντμπεργκ στο θέατρο ΣΤΟΑ
Από την Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2007 , ώρα 9.30 μ.μ.
Με το έργο του Αύγουστου Στρίντμπεργκ «Ο Πατέρας» ξεκινά την Παρασκευή 5 Οκτωβρίου η νέα θεατρική χρονιά για το Θέατρο Στοά μετά τη μεγάλη επιτυχία που είχε το χειμώνα που πέρασε.
«Ο Πατέρας» είναι ένα έργο που γεννήθηκε από τις πραγματικές ανησυχίες που βασάνιζαν τον Στρίντμπεργκ την εποχή που το ‘γραφε. Τόσο η πατρότητα, όσο και το μεγάλο, αιώνιο, χάσμα ανάμεσα στον άντρα και τη γυναίκα, αλλά κυρίως η πολύ χαλασμένη σχέση που είχε με την γυναίκα του εκείνη την περίοδο, στάθηκαν η αφορμή για να το γράψει. Μπορεί κανείς να ονομάσει τον «Πατέρα» μια αυτοβιογραφία πάνω στη συγκεκριμένη αγωνία, αγωνία που διακατείχε συνέχεια τον Στρίντμπεργκ και που μεταφέρει στον ήρωα του έργου προσπαθώντας να κρατήσει το δικαίωμα της απόλυτης ευθύνης πάνω στο παιδί του από τη μια - επικρατούσα άποψη της εποχής - και από την άλλη, στην προσπάθεια της γυναίκας του να έχει κι αυτή δικαίωμα πάνω στην ανατροφή της κόρης της.
Αρχή των δικαιωμάτων των γυναικών, αρχή του φεμινισμού, τα δύο φύλα συγκρούονται. Το τελειωτικό και καθοριστικό χτύπημα της γυναίκας είναι η ερώτηση ‘που ξέρεις ότι είναι δικό σου το παιδί;’.
Το ταραγμένο μυαλό του Στρίντμπεργκ και σε προέκταση του ήρωα του, του Ίλαρχου Άντολφ- δεν μπορεί να ηρεμήσει την ψυχή του, που από εκείνη τη στιγμή βασανίζεται από την υποψία. Μια υποψία που θα τον οδηγήσει σε ακρότητες προκειμένου να μάθει την αλήθεια που θα του στηρίξει την αξιοπρέπεια, τον ανδρισμό, αλλά κυρίως την σιγουριά της κυριαρχίας του μέσα στο σπίτι.
Από την άλλη μεριά, η σύζυγος, η γυναίκα που της είναι πλέον αδιανόητη αυτή η κυριαρχία του άντρα, θα τραβήξει το σκοινί μέχρι να σπάσει. Θα επηρεάσει τη γνώμη της κόρης τους εναντίον του πατέρα της, θα κατηγορήσει τον άντρα της, στο γιατρό και στον διοικητή του, σαν τρελό και θα οργανώσει μέσα στο σπίτι όποια συνωμοσία κρίνει απαραίτητη προκειμένου, όχι τόσο να μεγαλώσει η κόρη τους όπως κρίνει αυτή, αλλά για να κερδίσει αυτόν τον αδυσώπητο αγώνα με το αρσενικό. Και θα νικήσει επειδή το επιχείρημα της είναι ατράνταχτο.
Ο Πατέρας στο θέατρο ΣΤΟΑ - Συντελεστές
Τον Λοχαγό και τη σύζυγό του ερμηνεύουν οι Θανάσης Παπαγεωργίου και Λήδα Πρωτοψάλτη, τον γιατρό ο Γιώργος Ζιόβας, τον αδελφό της συζύγου ο Πολύκαρπος Πολυκάρπου και την κόρη η νέα ηθοποιός Νάντια Περιστεροπούλου. Συμμετέχουν ακόμη ο Αλέκος Κούρος, η Άννα Κοζαδίνου και ο Στέφανος Καλαϊτζής.
Η σκηνοθεσία είναι του Θανάση Παπαγεωργίου και τα σκηνικά και κοστούμια της Λέας Κούση.

VITA.GR
http://www.vita.gr/html/ent/169/ent.5169.asp

Στην εποχή μας οι μπαμπάδες κάνουν μπάνιο τα παιδιά τους, τα αλλάζουν, τα πάνε βόλτα, τα ανεβάζουν στους ώμους τους να τους δείξουν τον κόσμο. Όμως, παρόλο που ποτέ άλλοτε δεν ήταν τόσο ενεργοί στην οικογενειακή σκηνή, πολλοί μπαμπάδες νιώθουν σαν χαμένοι. Ίσως γιατί έχει αλλάξει δραματικά ο ρόλος τους -που μέχρι αρκετά πρόσφατα ήταν η αυταρχική πατριαρχική φιγούρα, η προσωποποίηση της ισχύος, του καθήκοντος- και εισχωρεί σήμερα σε περιοχές επίσης μέχρι πρότινος αυστηρά μητρικής αρμοδιότητας. Έτσι, οι ρόλοι των πατεράδων πληθαίνουν και οι ίδιοι... ψάχνονται. Eσείς, πού τοποθετείστε απέναντι σε αυτή την εξέλιξη της πατρότητας; Για να ξέρετε τι είδους πατέρας είστε, απαντήστε στις ερωτήσεις αυτού του τεστ:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου