Κυριακή, 10 Ιανουαρίου 2010

ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΔΙΑΖΕΥΓΜΕΝΟΥ ΠΑΤΕΡΑ

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΚΛΗΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΣΥΓΑΠΑΕΡΩΤΗΣΗ 1

ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ.
ΕΔΩ ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΑΥΤΑ ΤΩΝ ΔΙΑΖΕΥΓΜΕΝΩΝ:
ΣΕΛΙΔΑ 1:
http://www.opengov.gr/minfin/?option=comment_view&comment_id=9799
από Κωνσταντινος Αργυρούλης -
http://www.sos-sygapa.eu/dioikitika/profile-syllogou.htm -- 30
Δεκεμβρίου 2009 @ 19:28
Κύριε υπουργέ,
Είμαι μέλος του Συλλογου για την Ανδρικη και Πατρική Αξιοπρέπεια
(ΣΥ.Γ.Α.Π.Α). Στα δικαστήρια όπου προσφεύγουν πολλα ζευγάρια σήμερα
εφόσον χωρίσουν, κατα συντριπτικη πλειοψηφία επιδικάζεται στον πατέρα
ποσό διατροφής τις περισσότερες φορές υπέρογκο και επιπλέον το ποσό
της διατροφής δεν εκπίπτει από το εισόδημα. Θεωρούμε οτι αυτό είναι
άδικο. Στα πλαίσια της αναμόρφωσης του φορολογικού συστήματος, σας
προτείνουμε κάτι εύλογο και λογικό, δηλαδή να εκπίπτει το ποσό της
διατροφής απο το φορολογητέο εισόδημα. Επίσης ορθό είναι κατα τη γνωμη
μας να υποχρεώνεται η πλευρά που εισπράττει την διατροφή να την
δηλώνει στην Εφορία και όχι να τα <<βάζει στην τσέπη>>.
Θα θέλαμε να ακούσουμε τη γνωμη σας επί αυτού.
Με τιμή
ΣΕΛΙΔΑ 2:
http://www.opengov.gr/minfin/?p=106&cp=118
ΣΕΛΙΔΑ 3:
Τα 30.000 μέλη του ΣΥΓΑΠΑ (Σύλλογος για την ανδρική και πατρική
αξιοπρέπεια) αισθάνονται ως πολίτες τρίτης κατηγορίας διότι:
1) Δεν υπάρχει ίση αντιμετώπιση στα φορολογικά. Δηλαδή, να μπορεί ο
πατέρας να δηλώνει τον αριθμό τέκνων στη φορολογική δήλωση ώστε να
έχει την φοροαπαλλαγή και να μην αναγκάζεται να αποποιείται της
γονικής του ιδιότητας.
2) Να μπορεί ο μη έχων την επιμέλεια γονέας να δηλώνει το ποσό
διατροφής που καταθέτει ώστε να του αφαιρείται από το εισόδημα.
3) Να μπορούν και οι δύο γονείς να έχουν ίσες ευκαιρίες &
διευκολύνσεις στα επιτόκια δανείων δηλώνοντας τον αριθμό τέκνων.
4) Να έχουν και οι δύο γονείς επιδόματα, άδειες και ασφαλιστικές
παροχές έστω και διαζευγμένοι
5) Στα ποσά που επιδικάζονται ως διατροφές, να υπολογίζονται τα δάνεια
και άλλα φορολογικά στοιχεία με γνώμονα την ισότητα των φύλων.
6) Να υπολογίζονται τα έξοδα ταξιδιού, επικοινωνίας, κτλ στη διατροφή
7) Να υπάρχει απαλλαγή δικαστικών εξόδων στα οικογενειακά δικαστήρια,
μειωμένες παραστάσεις, να μην είναι εκτελέσιμες άμεσα δικαστικές
αποφάσεις διατροφών κατά του μη έχοντος την επιμέλεια όταν είναι
άπορος.
8) Να είναι δωρεάν οι πραγματογνωμοσύνες για επιμέλεια.
9) Να μη δίδονται διαταγές κατασχέσεων και πλειστηριασμών στην πρώτη
κατοικία που αγοράστηκε από γονέα για τα παιδιά του.
10) Να παύσουν οι ποινικές καταδίκες για μη καταβολή διατροφής και
αυτή (η διατροφή) να δίδεται από το κράτος.
11) Να λαμβάνεται υπόψη στις διατροφές, η έρευνα του ΙΝΚΑ (Ινστιτούτο
Καταναλωτών) που αναφέρει οτι στην Ελλάδα μία οικογένεια ζει με
λιγότερο από 600 ευρώ, συνεπώς ένα παιδί μικρότερο των 4 ετών μπορεί
να ζήσει, μέσα στην οικογένεια, με 80 ευρώ.
12) Η διαμονή-κατοικία (καθώς και όλα τα έξοδα) να επιβαρύνουν ισάξια
τους δύο γονείς.
13) Οι αποδείξεις από σχολεία, φροντιστήρια, γιατρούς, κτλ που
πληρώνει ο πατέρας, να εκπίπτουν από το φορολογητέο του εισόδημα.
14) Οι ανάπηροι γονείς να τυγχάνουν ειδικών οικονομικών ωφελειών.
15) Οι γονικές άδειες να δίδονται εξ'ίσου.
16) Ισος χρόνος επιμέλειας - ίσα έξοδα για τα παιδιά.
Περίπου 800.000 μπαμπάδες και 200.000 μαμάδες έχουν περιέλθει στη
φτώχεια και συχνά σε οικονομική καταστροφή εξ'αιτίας των διατροφών,
δικαστικών εξόδων, πλάνης αποφάσεων, επακόλουθα εκτελέσεων αποφάσεων,
κτλ αλλά και λόγω έλλειψης πρόνοιας από την Πολιτεία.
Το ΔΣ του ΣΥΓΑΠΑ: Σπιτάλας Νίκος, Μελισσάρης Θεόδωρος, Γιαννάκη Ντίνα,
Καμπούρη Φανή, Παπαγεωργίου Βούλα, Γκούβερης Βαγγέλης, Γρατσονίδης
Κώστας.ΣΕΛΙΔΑ 4:
http://www.opengov.gr/minfin/?p=106&cp=178#commentsΩς Πρόεδρος του
ΣΥΓΑΠΑ και εκπρόσωπος του 1.000.000 διαζευγμένων ζευγαριών, στην
Ελλάδα, ζητώ να μάθω εάν και πότε:
1) Θα πληρώνονται οι διατροφές των απόρων από το κράτος ώστε να μην
εντείνεται η αντιδικία γονέων με αντικείμενο διαμάχης (διατροφής εις
αντάλλαγμα επικοινωνίας) για τα παιδιά.
2) Θα μπορεί να δηλώνει και ο διαζευγμένος πατέρας τα παιδιά του στη
φορολογική δήλωση (για φοροαπαλλαγή αλλά και για ηθικούς λόγους).
3) Θα μπορεί ο διαζευγμένος πατέρας, να δηλώνει τη διατροφή που
καταθέτει για τα παιδιά του ώστε να αφαιρείται από τα εισοδήματά του?
Για τα δύο τελευταία υπάρχουν δικαστικές αποφάσεις διοικητικών
δικαστηρίων που δικαιώνουν τους αιτούντες πατεράδες.
Εξ'άλλου, σε όλες τις χώρες του κόσμου υπάρχουν οι παραπάνω ρυθμίσεις
οι οποίες βελτιώνουν τη ζωή αλλά και τις σχέσεις των γονέων με
αποτέλεσμα να γίνεται ηπιότερη η διαμάχη.
Τα παραπάνω, σε συνδιασμό με την ψυχική κατάσταση όλων των
εμπλεκόμενων ανθρώπων στο θέμα 'διαζύγιο', την απουσία διαμεσολαβητή,
οικογενειακών δικαστηρίων, πραγματογνωμόνων, ψυχολόγων και άλλων
ειδικών, την άνιση αντιμετώπιση των γονέων, την μη ύπαρξη
συνεπειμέλειας και άλλων νομοθετικών ρυθμίσεων κάνουν τη ζωή αφόρητη
στα παιδιά και στους ενήλικες.
http://www.sos-sygapa.eu/
http://internationalienation.blogspot.com/
Με τιμή, Νίκος Σπιτάλας
ΥΠΕΝΘΙΜΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ Ο ΣΥΓΑΠΑ ΑΠΟ ΤΟ 2005 ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΕΤΑΙ. ΔΕΣΤΕ:
ΣΥΓΑΠΑ - ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ
http://www.sos-sygapa.eu/dimosievmata/dim20.htm
ΣΥΓΑΠΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ
http://sygapalexandroupolis.blogspot.com/2008/09/blog-post_14.html
ΣΥΓΑΠΑ ΠΑΤΡΑΣ
http://www.patrasblogs.gr/%CE%A3%CE%A5%CE%93%CE%91%CE%A0%CE%91_%CE%A0%CE%91%CE%A4%CE%A1%CE%91%CE%A3/2008/08/27/%CE%94%CE%95%CE%9B%CE%A4%CE%99%CE%9F_%CE%A4%CE%A5%CE%A0%CE%9F%CE%A5_27_08_2008ΣΥΓΑΠΑ
ΗΜΑΘΙΑΣ
http://olganos.blogspot.com/
ΝΕΟ GR
http://www.neo.gr/modules.php?name=News&file=print&sid=6013
FEMMES DE SALONICA
http://www.femnetsalonica.gr/enet4-10-08.htm
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
http://archive.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=01.12.2006,id=28235388
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΓΚΑΛΟΣ
http://internationalienation.blogspot.com/2008/05/blog-post.html
ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ
http://politeknoi.gr/page/2
ΠΑΙΔΙΑ
http://pessimisticlines.wordpress.com/
E-MAGAZINO
http://www.e-magazino.gr/?p=1225



http://www.opengov.gr/minfin/?option=comment_view&comment_id=13193
σελίδα σχολίου από χρήστη Σεραφειμ Τομαρας , 2010-01-08 09:17:50 H επιβολη ΦΠΑ στις ελαχιστες αμοιβες δικηγορων για παραστασεις ενωπιον δικαστηριων ,αλλα και για την συνταξη συμβολαιων θα εξορθολογηση την κατασταση και θα υπαρξουν εσοδα για να καλυψουν αναγκες αλλα και για να δημιουργηθουν νεες θεσεις εργασιας με την ιδρυση φυλακων ή ειδικων φυλακων .Επισης και η μειωση των εφετειων και πρωτοδικειων, ειρηνοδικειων θα συμβαλει στην μειωση των λειτουργικων εξοδων ,για την χρηση αυτων των κονδυλιων στην λειτουργια των φυλακων
ΕΡΩΤΗΣΗ2
http://www.opengov.gr/minfin/?p=219&cpage=5#comment-13798
Σοβαρό θέμα:
Οι δαπάνες για δικαστικά έξοδα, σε αστικά και ποινικά δικαστήρια είναι υπερβάλουσες για τους διαζευγμένους (οι οποίοι αποτελούν το 50% των ‘πελατών’ των ελληνικών δικαστηρίων) και θα πρέπει να έχουν φοροαπαλλαγή διότι υπάρχει ΦΠΑ, κτλ.
Επίσης,όι αμοιβές των δικηγόρων που στις περισσότερες περιπτώσεις δεν δίνουν αποδείξεις και μάλιστα παίρνουν και διπλές-τριπλές αμοιβές σε περιπτώσεις αναβολών δικών. Σημειωτέον, οτι θα πρέπει επί τέλους να επιβάλλεται και ΦΠΑ στις αποδείξεις των δικηγόρων.
Επίσης, τα έξοδα από παράβολα δικών που κατατίθενται στα δικαστήρια, θα πρέπει να φοροαπαλλάσσονται.
Ακόμα, οι εμπειρογνώμονες των δικαστηρίων, πότε θα έχουν ΦΠΑ?
Γιατί οι οικονομολόγοι-λογιστές δεν δίνουν αποδείξεις όσον αφορά τη σχέση τους με τα δικαστήρια?

ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΤΡΟΦΕΣ-ΕΦΟΡΙΑ
http://www.synigoros.gr/reports/porisma_2.doc
ΠΟΡΙΣΜΑ (Νόμος 3094/2003 «Συνήγορος του Πολίτη και άλλες διατάξεις» Άρθρο 4, παρ. 6)
ΘΕΜΑ: Έκπτωση των δαπανών που καταβάλλει ο διαζευγμένος σύζυγος για τα τέκνα που δεν κατοικούν μαζί του
Στο Συνήγορο του Πολίτη κατατέθηκε η υπ΄ αριθμ. 1104/21.01.03 αναφορά. Ο προσφεύγων είναι διαζευγμένος πατέρας ενός ανήλικου τέκνου, του οποίου την επιμέλεια έχει η μητέρα του, με την οποία και ζει.
Ο εν λόγω πολίτης προσέφυγε στον Συνήγορο του Πολίτη διότι, μετά την έκδοση του διαζυγίου του, δεν του επιτρέπεται να συμπεριλάβει στα ποσά δαπανών που αφαιρούνται από το συνολικό του εισόδημα, μια σειρά από έξοδα που συνεχίζει να κάνει για το τέκνο του, όπως νοσοκομειακή και ιατρική περίθαλψη και διάφορα δίδακτρα σε φροντιστήρια εκπαιδευτικών μαθημάτων ή ξένων γλωσσών κ.ο.κ. επειδή τα παιδί δεν κατοικεί πλέον μαζί του. Εφόσον λοιπόν το παιδί δεν ζει μαζί του, αλλά με τη μητέρα του, ο προσφεύγων δεν μπορεί να το υπάγει στον Πίνακα 10, περίπτωση 1 της Φορολογικής του Δήλωσης (Στοιχεία Προσώπων που συνοικούν με τους φορολογουμένους και τους βαρύνουν) με αποτέλεσμα να μη δικαιούται την αφαίρεση των παραπάνω δαπανών στις υποβάλλεται για αυτό.
Το ως άνω καθεστώς ο προσφεύγων θεωρεί άδικο και διακριτικό. Για το λόγο αυτό, πριν προσφύγει στο Συνήγορο του Πολίτη, απευθύνθηκε στη Γενική Διεύθυνση Φορολογίας του Υπουργείου σας, απ’ όπου ζητούσε την διόρθωσή του με το σκεπτικό ότι το γεγονός πως δεν κατοικεί με το παιδί του δεν ισοδυναμεί με την απαλλαγή του από την υποχρέωση να φέρει το βάρος της πληρωμής εξόδων πέραν της διατροφής, τα οποία, εάν δεν είχε χωρίσει, θα μπορούσε να τα αφαιρέσει από το φορολογητέο εισόδημά του.
Με τρία έγγραφά της προς τον πολίτη (1046783/950/Α0012, 1059243/1209Α0012 και 1078224/1562/Α0012) η Διεύθυνση Φορολογίας Εισοδήματος επιβεβαιώνει ότι «τα τέκνα δεν θεωρείται ότι βαρύνουν το διαζευγμένο γονέα, με τον οποίο δεν συγκατοικούν … όπως προκύπτει από το συνδυασμό των διατάξεων των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 7 του ΚΦΕ », καθώς επίσης πληροφορεί τον ενδιαφερόμενο ότι «το αίτημά [του] εξετάζεται με τα άλλα θέματα για τη φορολογική αναμόρφωση και σε περίπτωση που κριθεί σκόπιμο, θα ικανοποιηθεί».
H Αρχή οδηγήθηκε στη σύνταξη του παρόντος πορίσματος διότι συνηγορεί εκθύμως στην ικανοποίηση του προκείμενου αιτήματος, εκτιμώντας πως είναι επείγουσα ανάγκη η μεταρρύθμιση του παρόντος καθεστώτος, το οποίο:
Πρώτον, είναι εμφανώς αναχρονιστικό, καθώς, στον πυρήνα του επιχειρήματός του, υπονοείται πως η μέριμνα του τέκνου ασκείται αποκλειστικά από τον γονέα με τον οποίο αυτό ζει. Ωστόσο, στις σύγχρονες και συνεχώς μεταλλασσόμενες κοινωνικές συνθήκες, το στερεότυπο μιας οικογενειακής δομής, η οποία, μετά το διαζύγιο, απαλλάσσει τον γονέα που δεν κρατά την επιμέλεια του παιδιού, από οποιαδήποτε άλλη υποχρέωση, πλην της διατροφής, είναι εμφανώς εκτός πραγματικότητας. Στις μέρες μας, είναι ολοένα και πιο σύνηθες το φαινόμενο οι διαζευγμένοι γονείς να συνεννοούνται για τα κρίσιμα ζητήματα της ανατροφής των παιδιών τους, και ως εκ τούτου, να μοιράζονται το οικονομικό βάρος των κοινών τους επιλογών. Η μη έκπτωση από το φορολογητέο εισόδημα των δαπανών που καταβάλλει ο διαζευγμένος γονέας στα τέκνα του που δεν συγκατοικούν μαζί του είναι μια διοικητική πρακτική που καταφανώς δεν λαμβάνει υπόψη της τις προηγούμενες εξελίξεις. Η πρακτική αυτή θα μπορούσε να ήταν εύλογη, εφόσον το ποσό της διατροφής δυνητικά κάλυπτε τις πολυέξοδες και συνεχώς διευρυνόμενες ανάγκες ανατροφής ενός παιδιού στις μέρες μας. Πλην όμως, άκοπα μπορούμε να αντιληφθούμε ότι το ποσό της διατροφής, τις περισσότερες φορές αδυνατεί να καλύψει (όλες) τις εκπαιδευτικές ή άλλες απρόβλεπτες ανάγκες που φέρει η ανατροφή ενός παιδιού, πλείονες εκ των οποίων καλύπτονται κατόπιν συνεννόησης των δύο γονέων (και) από το εισόδημα εκείνου που δεν κατοικεί με το παιδί. Δημιουργείται κατ’αυτόν τον τρόπο ένα καθεστώς αδικαιολόγητων διακρίσεων σε βάρος των διαζευγμένων γονέων που δεν φέρουν την επιμέλεια του τέκνου τους, πλην όμως συμμετέχουν ενεργά στην ανατροφή του συμβάλλοντας τα μέγιστα σε αυτή με εισόδημά τους, πέραν εκείνου της διατροφής. Χωρίς την ανάγκη προσφυγής σε στατιστικής φύσεως δεδομένα, αντιλαμβάνεστε ότι οι περισσότεροι διαζευγμένοι γονείς στις μέρες μας, ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία.
Συμπερασματικά, η μη έκπτωση των δαπανών αυτών από το φορολογητέο εισόδημά του είναι ένας κανόνας που παραβιάζει την αρχή της φορολογικής ισότητας, (άρθρο 4, παρ. 5 του Συντάγματος) .
Δεύτερον, η μεταρρύθμιση του παρόντος καθεστώτος είναι επείγουσα ανάγκη και για έναν λόγο μείζονος κοινωνικής σκοπιμότητας. Η μη έκπτωση των δαπανών που καταβάλλει ο διαζευγμένος γονέας στα τέκνα που δεν κατοικούν με αυτόν λειτουργεί σαν αντικίνητρο στην οικονομική συνεισφορά του γονέα αυτού για την ανατροφή του παιδιού του, θίγοντας έτσι το αυτοτελές συμφέρον του παιδιού, το οποίο για την ελληνική νομοθεσία, αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο πάνω στον οποίο δομούνται οι επί μέρους κανόνες της γονικής μέριμνας.
Για τους λόγους αυτούς, ο Συνήγορος του Πολίτη επιθυμεί, θέτοντας δια του παρόντος πορίσματος τους προκείμενους συλλογισμούς, να σας προτείνει δύο λογιστικά ανώδυνες λύσεις άρσης του αντισυνταγματικού και κοινωνικά επαχθούς αυτού καθεστώτος.
Η πρώτη λύση, η εφαρμογή της οποίας δεν προϋποθέτει νομοθετική ρύθμιση, θα ήταν η ενσωμάτωση των δαπανών που προβλέπονται πως αφαιρούνται από το φορολογητέο εισόδημα των γονέων, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του ΚΦΕ, στο ποσό της διατροφής του διαζευγμένου γονέα, το οποίο, με τη σειρά του, αφαιρείται από το εισόδημά του.
Η δεύτερη λύση, που μακροσκοπικά φαίνεται αναγκαία, είναι όντως η επί των αναγκαίων διατάξεων του ΚΦΕ νομοθετική ρύθμιση, έτσι ώστε το πραγματικό περιστατικό της συνοίκησης με το παιδί να πάψει να είναι αποκλειστική προϋπόθεση έκπτωσης των σχετικών δαπανών για τον διαζευγμένο γονέα.
Εκτιμώντας ότι συμμερίζεστε τις παραπάνω διαπιστώσεις, επιθυμώ, τέλος, να σας γνωστοποιήσω ότι ο Συνήγορος του Πολίτη είναι στη διάθεσή των υπηρεσιών σας για οποιαδήποτε περαιτέρω συνδρομή του στην σχετική κατεύθυνση αναμόρφωσης του παρόντος κανονιστικού πλαισίου.
Με τιμή, Αλίκη Κουτσουμάρη, Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη
Κοινοποίηση:
Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, Γενική Δ/νση Φορολογίας
Καραγιώργη Σερβίας 1101 84 Αθήνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου